Az Audi Quattro emlékére: E-Legend EL1

Az EL1 modern irányból – egy frissen alakult startup szakembereinek szemével – közelíti meg a német klasszikus dizájnját, de vitathatatlanul hű marad a főbb stíluselemekhez.

Az EL1-ben három villanymotor szolgál: egy az első, kettő a hátsó tengelyen, így összesen 816 lóerőt termelnek, mindezt pedig egy 90 kWh-s akkumulátor szolgálja ki, amely ugyanazt a 800 voltos technológiát használja, mint a Porsche.

Az E-Legend komoly számokat ígér az EL1-nek: 2,8 alatt százon, kevesebb mint 10 másodperc alatt kétszázon lesz, ráadásul az akkumulátor 400 kilométernyi energiát tud tárolni, avagy akár két kört is lehet menni vele a Nürburgringen a legenergiaigényesebb SportPlus üzemmódban.

Az Auto, Motor und Sport című magazin szakemberei szerint az E-Legend EL1 vélhetően a Taycan akkumoduljaival lesz felszerelve, így gyorstöltő üzemmódra is képes.

A dizájnját a legendás Audi Sport Quattro S1-ről mintázták: elöl a kitüremkedő motorháztető szinte egy az egyben ugyanolyan a légbeömlőkkel. Agresszív kerékíveket és raliautókat felidéző felniket is kapott, míg hátul a spoiler és a LED-es fényszórók kapják el az ember tekintetét. A tervek szerint mindössze 30 darabot gyártanak a modellből, ezek jövőre akár el is készülhetnek, az árcédulákon pedig körülbelül 300 és 400 millió forint közötti összegek szerepelnek.

Jó hír, hogy a startup munkatársai a folytatásra is készülnek: az E-Legend már az EL2 és EL3 modelleket is tervezi, és az elsőnek a külsejét a Lancia Stratos HF Stradaléról mintázzák.

Related posts